divendres, 20 de març del 2020

I SI PLANTEM ALGUNA COSA?

MOLT BON DIA BOIXOS I BOIXES!
😍

COM US SENTIU AVUI?










SABEU QUIN DIA ÉS?

AVUI ÉS 
DIVENDRES 20 DE MARÇ

RECORDEU QUE DEMÀ ÉS CAP DE SETMANA I NO HI HA ESCOLA DURANT 2 DIES (DISSABTE I DIUMENGE) 

PER TANT... QUIN DIA TORNEM? SI!! EL DILLUNS! 



QUÈ US FA GANES COMPTAR AVUI? COMPTEM LES PLANTES QUE TENIU A CASA? BONA IDEA EH? DONCS VINGA! HEM DE COMPTAR LES PLANTES QUE TENIU DINTRE DE CASA I LES QUE TENIU FORA. D'ACORD? ENDAVANT!!


Famílies, seguiu treballant el comptatge i la suma. Així els infants aconseguiran aprender tots els nombres, els identificaran i els relacionaran entre grafia-quantitat. A més a través de la suma es practica el càlcul mental. Si ho poden fer per ells tot sols sense ajuda de comptar amb els dits, molt millor. Seguiu així!!


EH! MIREU EL VÍDEO QUE HA ENVIAT NA JOANA I LA SEVA FAMÍLIA DE LA HISTÒRIA QUE VA CREAR AHIR AMB LES BRANQUETES I LES PEDRES! ÉS XULÍSSIMA LA HISTÒRIA, I EL VÍDEO TAMBÉ! 
M’HA ENCANTAT ✨



QUÈ TOCA AVUI?


1. MÚSICA

Na TĂ nia us ha preparat la seva sessiĂł de mĂșsica que tant us agrada! Segur que a casa us ho passes genial i apreneu moltes cosetes d'ella. Pegau-li una ullada al que us ha penjat!

2. ÉS HORA DE L'HORT!

AIIII... SABEU QUE VÀREM CONTAR EL CONTE DE L'ARBRE? I QUE VOLÍEM PLANTAR UN ARBRE A L'ESCOLA? PERÒ COM QUE ENS HEM DE QUEDAR A CASA NO HO PODEM FER...😱 
PERÒ... SABEU QUÈ? HE TINGUT UNA IDEA! QUÈ US SEMBLA SI EN LLOC DE PLANTAR UN ARBRE, PLANTEU ALGUNA COSETA A CASA? JA SABEM QUE NO SERÀ EL MATEIX... PERÒ ALMENYS PODREM SEGUIR EL PROCÉS COM EN EL CONTE, US ENRECORDEU DE COM ANAVEN PASSANT LES COSES AL CONTE? SI? NO? BÉ... JO US HO RECORDARÉ! US HO CONTARÉ ARA MATEIX! MIREU MIREU EL VÍDEO!



DONCS ARA QUE JA US ENRECORDEU DE TOT, US PROPÒS EL SEGÜENT: 

HAVIA PENSAT QUE CADA UN I UNA DE VOSALTRES PODRIEU SEMBRAR ALGUNA COSETA, AIXÍ OBSERVEU EL SEU PROCÉS DE CREIXEMENT I TOT EL QUE VA PASSANT. ELS HI FEIS FOTOS I DESPRÉS LES COMPARTIM ENTRE TOTS I TOTES!

  • TRIEU EL QUE US FACI MÉS GANES PLANTAR. SI TENIU LLAVORS APROFITEU I PLANTEU-LES.
  • SI NO TENIU LLAVORS, PODEU AGAFAR UNA LLEGUM (FAVES, LLENTIES, CIGRONS...) O ELS PINYOLS DE FRUITES COM POMA, PERA, MANDARINA... I PLANTAR-HO!
  • SI NO TENIU COSSIOLS BUITS A CASA, SABEU COM EN PODEU CREAR UN? GUARDEU ELS POTS DE IOGURT I D'ALLÀ ELABOREU UN COSSIOLET MENUDET. L'HEU DE FER BEN NET EH? VEUREU QUINA VIDA SURT D'ALLÀ! 
  • SI TAMPOC TENIU TERRA, AGAFEU COTÓ DE CASA I SERVEIX COM SI FOS TERRA. 
FamĂ­lies, el que es vol fomentar a travĂ©s d'aquista activitat Ă©s la prĂ ctica de la responsabilitat i la cura per la natura a casa. A mĂ©s de la preocupaciĂł per la vigilĂ ncia i cura diĂ ria de les plantes que hem sembrat. És l'observaciĂł i comprovaciĂł d'un procĂ©s que tĂ© inici, continuĂŻtat i final, cosa que els hi ajuda a organitzar-se i distribuir-se en el temps.

Us deix un ENLLAÇ on explica millor el que us he contat sobre com fer una plantaciĂł de llegums o pinyolets. TambĂ© per a que agafeu la idea que mĂ©s us agradi!

3. RENTAR MANS I ESMORZAR

SEGUIM AMB LA RUTINA DE FER-NOS LES MANS BEN NETES CADA DIA I MOLTES VEGADES EH! AVUI QUE TOCA PER ESMORZAR? HO SABEU? SIIIII, FRUITAAA!!

* FamĂ­lies, seguiu fomentant els moments d'higiene personal, que siguin ells i elles responsables de la seva feina d'agafar l'esmorzar, retirar-lo de la taula i fer-ho net.

4. RELAXACIÓ

SABEU QUE A LA CLASSE TENIM UN CONTE DE POSTURES DE IOGA? FA MOLT DE TEMPS QUE NO PRACTICAM! US SEMBLA BÉ QUE COMENCEM A RECORDAR AQUESTES POSTURES? 

VINGA VA, COMENCEM PER UNA MOLT SENZILLA! 


RECORDEU QUE LES DUES RESPIRACIONS QUE FEM SÓN: 
-INSPIRAR (DUR L'AIRE I LA PANXA CAP ENDINS)
-EXPIRAR (DUR L'AIRE I LA PANXA CAP A FORA)

AQUESTA ÉS LA POSTURA DE L'ARBRE.


  


1. ESQUENA BEN RECTA I BRAÇOS PENJANT
2. COMENCEM A OBRIR BRAÇOS MENTRE INSPIRAM I EXPIRAM A LA VEGADA
3. BRAÇOS ESTIRATS EN FORMA DE CREU INSPIRANT I EXPIRANT A LA VEGADA
4. BRAÇOS ALÇATS I PEUS DE PUNTES ESTIRANT-NOS MENTRE INSPIRAM
5. BAIXAR ELS BRAÇOS I PEUS MENTRE EXPIRAM I TREIEM TOT L'AIRE

(REPETIU-LA LES VEGADES QUE FACIN FALTA!)

5. EXPERIMENTEM!

US ENRECORDEU DE L'EXPERIMENT QUE VÀREM FER A L'ESCOLA EL DARRER DIA SOBRE LA IMPORTÀNCIA DE RENTAR-SE LES MANS PERQUÈ SINO ELS VIRUS SE'NS PODEN AFERRAR MOLT FÀCILMENT SI NO LES FEM NETES?

DONCS... PER QUÈ NO ELS HI MOSTRAU A LES VOSTRES FAMÍLIES L'EXPERIMENT QUE VÀREM FER A CLASSE?

US HO RECORDO...

Resultat d'imatges per a "EXPERIMENTO PLATO AGUA  VIRUS"
  • NECESSITEM UN PLAT FONS, DE COLOR BLANC A SER POSSIBLE.
  • OMPLIR EL PLAT D'AIGUA.
  • TRIAR LES ESPECIES QUE VOLGUEM, ELLES SERAN ELS VIRUS I BACTÈRIES. TIRAR-LES AL PLAT AMB AIGUA.
  • POSEM EL DIT DINTRE EL PLAT. QUÈ HA PASSAT? S'HAN AFERRAT ELS VIRUS? A QUÈ SÍ??
  • POSEM UN POC DE SABO AL DIT QUE TENIM PLE DE VIRUS I EL TORNEM A FICAR AL PLAT. QUÈ HA PASSAT AMB EL VIRUS? HA DESAPAREGUT?
En aquets cas, treballem tots els processos mentals que ocorren quan hi ha un moment d'experiment i exploraciĂłn. Les hipĂČtesis sĂłn l'element conductor d'aquest tips d'activitats. 

PELS QUE NO VAREN VENIR DIVENDRES PASSAT A L'ESCOLA I NO CONEIXEN L'EXPERIMENT. Us recoman que abans de fer l'experiment els hi expliqueu i els hi demaneu que pensen que passarĂ . Que ho escriguin i que ho plasmin en forma de dibuix. AixĂ­ tenen les seves idees mĂ©s organitzades i distribuĂŻdes. 

 6. CONTE

AVUI US TOCA A VOSALTRES CONTAR EL CONTE, D'ACORD? TRIEU EL QUE MÉS US AGRADI I CONTAU-LO A LA FAMÍLIA!

MIREEEEU!
HE RECOLLIT TOTES LES FOTOS QUE M'HEU ANAT PASSANT AQUESTS DIES I AQUÍ TENIU UN RESUM EN FORMA DE VÍDEO D'AQUESTA SETMANA QUE HEM PASSAT TOTS I TOTES A CASA!


QUE PASSEU MOLT BON CAP DE SETMANA!
ENS "VEIEM" DILLUNS!

US ESTIMOOOOO 💚


FamĂ­lies! Us demano que siguin els propis nens i nenes els qui intentin llegir les publicacions i que facin les activitats per ells sols (sempre que sigui necessari, oferiu la vostra ajuda). Seria ideal que aponteu a una pissarreta o a un paper les rutines a seguir de cada dia, aixĂ­ els infants ho tenen mĂ©s accessible i fĂ cil de llegir. Per favor, seguiu fent hĂ bits i rutines d'higiene i alimentaciĂł. AixĂ­ com de recogida de material. Han de ser responsables en tot moment de les seves acciona. Recordeu que Ă©s com si estessin a l'escola perĂČ des de casa.

FAMÍLIES!! MOLTÍSSIMES GRÀCIES PER EL VOSTRE ESFORÇ I PACIÈNCIA AQUESTA PRIMERA SETMANA DE TANCAMENT A CASA. Tot el que us posem al bloc Ă©s totalment orientatiu. SĂłn recursos i recomanacions per a que els boixos i boixes no deixin d'estar en contacte amb l'escola i el seu dia a dia allĂ . És difĂ­cil intentar dur la realitat de l'escola a casa, perĂČ precisamente per aquest motiu, ens hem de prendre amb calma tot quest procĂšs. Anau a poc a poc, sempre respectant el ritme del vostre fill o filla. Igualment, les activitats que us posem sĂłn per a que la majoria d'elles les facin de forma autĂČnoma, de vosaltres nomĂ©s necessiten que les expliqueu i ja estĂ .

SABEU QUE EM PODEU CONTACTAR QUAN VULGUEU AL MEU CORREU, PER QUALSEVOL DUBTE, INCOMODITAT, INTERÈS... nperez@ceipsantferran.com


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada