MOLT BON DIA BOIXOS I BOIXES!
đ
COM US SENTIU AVUI?
SABEU QUIN DIA ĂS?
AVUI ĂS
DIVENDRES 20 DE MARĂ
RECORDEU QUE DEMĂ ĂS CAP DE SETMANA I NO HI HA ESCOLA DURANT 2 DIES (DISSABTE I DIUMENGE)
PER TANT... QUIN DIA TORNEM? SI!! EL DILLUNS!
QUĂ US FA GANES COMPTAR AVUI? COMPTEM LES PLANTES QUE TENIU A CASA? BONA IDEA EH? DONCS VINGA! HEM DE COMPTAR LES PLANTES QUE TENIU DINTRE DE CASA I LES QUE TENIU FORA. D'ACORD? ENDAVANT!!
FamĂlies, seguiu treballant el comptatge i la suma. AixĂ els infants aconseguiran aprender tots els nombres, els identificaran i els relacionaran entre grafia-quantitat. A mĂ©s a travĂ©s de la suma es practica el cĂ lcul mental. Si ho poden fer per ells tot sols sense ajuda de comptar amb els dits, molt millor. Seguiu aixĂ!!
EH! MIREU EL VĂDEO QUE HA ENVIAT NA JOANA I LA SEVA FAMĂLIA DE LA HISTĂRIA QUE VA CREAR AHIR AMB LES BRANQUETES I LES PEDRES! ĂS XULĂSSIMA LA HISTĂRIA, I EL VĂDEO TAMBĂ!
M’HA ENCANTAT ✨
QUĂ TOCA AVUI?
1. MĂSICA
Na TĂ nia us ha preparat la seva sessiĂł de mĂșsica que tant us agrada! Segur que a casa us ho passes genial i apreneu moltes cosetes d'ella. Pegau-li una ullada al que us ha penjat!
2. ĂS HORA DE L'HORT!
AIIII... SABEU QUE VĂREM CONTAR EL CONTE DE L'ARBRE? I QUE VOLĂEM PLANTAR UN ARBRE A L'ESCOLA? PERĂ COM QUE ENS HEM DE QUEDAR A CASA NO HO PODEM FER...đą
PERĂ... SABEU QUĂ? HE TINGUT UNA IDEA! QUĂ US SEMBLA SI EN LLOC DE PLANTAR UN ARBRE, PLANTEU ALGUNA COSETA A CASA? JA SABEM QUE NO SERĂ EL MATEIX... PERĂ ALMENYS PODREM SEGUIR EL PROCĂS COM EN EL CONTE, US ENRECORDEU DE COM ANAVEN PASSANT LES COSES AL CONTE? SI? NO? BĂ... JO US HO RECORDARĂ! US HO CONTARĂ ARA MATEIX! MIREU MIREU EL VĂDEO!
DONCS ARA QUE JA US ENRECORDEU DE TOT, US PROPĂS EL SEGĂENT:
HAVIA PENSAT QUE CADA UN I UNA DE VOSALTRES PODRIEU SEMBRAR ALGUNA COSETA, AIXĂ OBSERVEU EL SEU PROCĂS DE CREIXEMENT I TOT EL QUE VA PASSANT. ELS HI FEIS FOTOS I DESPRĂS LES COMPARTIM ENTRE TOTS I TOTES!
- TRIEU EL QUE US FACI MĂS GANES PLANTAR. SI TENIU LLAVORS APROFITEU I PLANTEU-LES.
- SI NO TENIU LLAVORS, PODEU AGAFAR UNA LLEGUM (FAVES, LLENTIES, CIGRONS...) O ELS PINYOLS DE FRUITES COM POMA, PERA, MANDARINA... I PLANTAR-HO!
- SI NO TENIU COSSIOLS BUITS A CASA, SABEU COM EN PODEU CREAR UN? GUARDEU ELS POTS DE IOGURT I D'ALLĂ ELABOREU UN COSSIOLET MENUDET. L'HEU DE FER BEN NET EH? VEUREU QUINA VIDA SURT D'ALLĂ!
- SI TAMPOC TENIU TERRA, AGAFEU COTĂ DE CASA I SERVEIX COM SI FOS TERRA.
FamĂlies, el que es vol fomentar a travĂ©s d'aquista activitat Ă©s la prĂ ctica de la responsabilitat i la cura per la natura a casa. A mĂ©s de la preocupaciĂł per la vigilĂ ncia i cura diĂ ria de les plantes que hem sembrat. Ăs l'observaciĂł i comprovaciĂł d'un procĂ©s que tĂ© inici, continuĂŻtat i final, cosa que els hi ajuda a organitzar-se i distribuir-se en el temps.
Us deix un ENLLAà on explica millor el que us he contat sobre com fer una plantació de llegums o pinyolets. També per a que agafeu la idea que més us agradi!
3. RENTAR MANS I ESMORZAR
SEGUIM AMB LA RUTINA DE FER-NOS LES MANS BEN NETES CADA DIA I MOLTES VEGADES EH! AVUI QUE TOCA PER ESMORZAR? HO SABEU? SIIIII, FRUITAAA!!
* FamĂlies, seguiu fomentant els moments d'higiene personal, que siguin ells i elles responsables de la seva feina d'agafar l'esmorzar, retirar-lo de la taula i fer-ho net.
4. RELAXACIĂ
SABEU QUE A LA CLASSE TENIM UN CONTE DE POSTURES DE IOGA? FA MOLT DE TEMPS QUE NO PRACTICAM! US SEMBLA BĂ QUE COMENCEM A RECORDAR AQUESTES POSTURES?
VINGA VA, COMENCEM PER UNA MOLT SENZILLA!
RECORDEU QUE LES DUES RESPIRACIONS QUE FEM SĂN:
-INSPIRAR (DUR L'AIRE I LA PANXA CAP ENDINS)
-EXPIRAR (DUR L'AIRE I LA PANXA CAP A FORA)
AQUESTA ĂS LA POSTURA DE L'ARBRE.
1. ESQUENA BEN RECTA I BRAĂOS PENJANT
2. COMENCEM A OBRIR BRAĂOS MENTRE INSPIRAM I EXPIRAM A LA VEGADA
3. BRAĂOS ESTIRATS EN FORMA DE CREU INSPIRANT I EXPIRANT A LA VEGADA
4. BRAĂOS ALĂATS I PEUS DE PUNTES ESTIRANT-NOS MENTRE INSPIRAM
5. BAIXAR ELS BRAĂOS I PEUS MENTRE EXPIRAM I TREIEM TOT L'AIRE
(REPETIU-LA LES VEGADES QUE FACIN FALTA!)
5. EXPERIMENTEM!
US ENRECORDEU DE L'EXPERIMENT QUE VĂREM FER A L'ESCOLA EL DARRER DIA SOBRE LA IMPORTĂNCIA DE RENTAR-SE LES MANS PERQUĂ SINO ELS VIRUS SE'NS PODEN AFERRAR MOLT FĂCILMENT SI NO LES FEM NETES?
DONCS... PER QUĂ NO ELS HI MOSTRAU A LES VOSTRES FAMĂLIES L'EXPERIMENT QUE VĂREM FER A CLASSE?
US HO RECORDO...
- NECESSITEM UN PLAT FONS, DE COLOR BLANC A SER POSSIBLE.
- OMPLIR EL PLAT D'AIGUA.
- TRIAR LES ESPECIES QUE VOLGUEM, ELLES SERAN ELS VIRUS I BACTĂRIES. TIRAR-LES AL PLAT AMB AIGUA.
- POSEM EL DIT DINTRE EL PLAT. QUĂ HA PASSAT? S'HAN AFERRAT ELS VIRUS? A QUĂ SĂ??
- POSEM UN POC DE SABO AL DIT QUE TENIM PLE DE VIRUS I EL TORNEM A FICAR AL PLAT. QUĂ HA PASSAT AMB EL VIRUS? HA DESAPAREGUT?
En aquets cas, treballem tots els processos mentals que ocorren quan hi ha un moment d'experiment i exploraciĂłn. Les hipĂČtesis sĂłn l'element conductor d'aquest tips d'activitats.
PELS QUE NO VAREN VENIR DIVENDRES PASSAT A L'ESCOLA I NO CONEIXEN L'EXPERIMENT. Us recoman que abans de fer l'experiment els hi expliqueu i els hi demaneu que pensen que passarà . Que ho escriguin i que ho plasmin en forma de dibuix. Aixà tenen les seves idees més organitzades i distribuïdes.
6. CONTE
AVUI US TOCA A VOSALTRES CONTAR EL CONTE, D'ACORD? TRIEU EL QUE MĂS US AGRADI I CONTAU-LO A LA FAMĂLIA!
MIREEEEU!
HE RECOLLIT TOTES LES FOTOS QUE M'HEU ANAT PASSANT AQUESTS DIES I AQUĂ TENIU UN RESUM EN FORMA DE VĂDEO D'AQUESTA SETMANA QUE HEM PASSAT TOTS I TOTES A CASA!
QUE PASSEU MOLT BON CAP DE SETMANA!
ENS "VEIEM" DILLUNS!
US ESTIMOOOOO đ
FamĂlies! Us demano que siguin els propis nens i nenes els qui intentin llegir les publicacions i que facin les activitats per ells sols (sempre que sigui necessari, oferiu la vostra ajuda). Seria ideal que aponteu a una pissarreta o a un paper les rutines a seguir de cada dia, aixĂ els infants ho tenen mĂ©s accessible i fĂ cil de llegir. Per favor, seguiu fent hĂ bits i rutines d'higiene i alimentaciĂł. AixĂ com de recogida de material. Han de ser responsables en tot moment de les seves acciona. Recordeu que Ă©s com si estessin a l'escola perĂČ des de casa.
SABEU QUE EM PODEU CONTACTAR QUAN VULGUEU AL MEU CORREU, PER QUALSEVOL DUBTE, INCOMODITAT, INTERĂS... nperez@ceipsantferran.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada